Aktuálně

co se chystá i co se dělo

Aktuální zpráva pro maturanty

Státní maturitní testy se od jara 2021 nebudou známkovat. Hodnotit se budou jen slovy „uspěl” či „neuspěl” podle procenta zvládnutých úkolů.

Hranici úspěšnosti v testech bude určovat Cermat, který má státní zkoušky na starosti. Vyplývá to z nové úpravy vyhlášky k maturitám, kterou podepsal ministr školství Robert Plaga. Vyhláška začala platit ve čtvrtek. Ministerstvo novelu připravilo v souvislosti se změnou školského zákona, podle níž maturitní testy zůstanou od jara jedinou částí maturit organizovanou státem.

Ústní a písemné zkoušky z jazyků se přesunou do škol. Testy mají být podmínkou k získání maturity, ale prospěch má podle vyhlášky tvořit hodnocení ze školní maturity. Celkové hodnocení z češtiny nebo cizího jazyka bude tvořit ze 40 procent známka ze slohu a z 60 procent z ústní zkoušky ve škole. Ministr Plaga  prosadil změnu, která zachovává dosavadní stav. Zároveň ponechává státu jen testy; písemnou a ústní část zkoušek z jazyků vrací do škol, budou ale stále povinnou součástí takzvané společné části maturit. (Novinky.cz)

Příloha z 2.11.2020

MZ 2021

(základní informace na základě metodiky k novele vyhlášky o ukončování vzdělávání ve SŠ maturitní zkouškou)

CJL

Písemná práce:

  • 4 zadání
  • rozsah 250 slov
  • čas na vypracování: 120 minut (z toho 10 minut na volbu zadání)
  • možnost použít Pravidla českého pravopisu
  • Písemnou prací z českého jazyka a literatury se rozumí vytvoření souvislého textu, jehož minimální rozsah je 250 slov. Písemná práce trvá 120 minut. (Z toho připadá 10 minut na volbu zadání.)
  • Při konání písemné práce má žák možnost použít Pravidla českého pravopisu.
  • Pro písemnou práci ředitelka školy stanoví 4 zadání, která se žákům zpřístupní bezprostředně před zahájením zkoušky. Po zahájení zkoušky si žák 1 zadání zvolí. Zadání písemné práce obsahuje název zadání, způsob zpracování zadání a popřípadě výchozí text k zadání.
  • Zadání písemné práce jsou stejná pro všechny žáky. Písemnou práci konají žáci ve stejný den a čas.

Ústní zkouška

  • Pro ústní zkoušku z českého jazyka a literatury určuje ředitel školy maturitní seznam literárních děl, který je platný pro všechny žáky.
  • Z maturitního seznamu literárních děl si žák připraví vlastní seznam 20 literárních děl podle kritérií stanovených ředitelem školy. Žák odevzdá seznam řediteli školy do 31. března roku, v němž se maturitní zkouška koná, pro jarní zkušební období a do 30. června roku, v němž se maturitní zkouška koná, pro podzimní zkušební období.
  • Doba přípravy: 20 minut, délka zkoušky 15 minut

Cizí jazyk

Písemná práce

  • 2 zadání
  • vytvoření souvislého textu nebo textů v rozsahu 200 slov
  • čas na vypracování: 90 minut (z toho 10 minut na volbu zadání)
  • možnost použít překladový slovník
  • Pro písemnou práci z konkrétního cizího jazyka ředitelka školy stanoví 2 zadání, která se žákům zpřístupní bezprostředně před zahájením zkoušky.
  • Po zahájení zkoušky si žák 1 zadání zvolí. Zadání písemné práce obsahuje název zadání, způsob zpracování zadání a popřípadě výchozí text k zadání.

Žák vytvoří souvislý text/souvislé texty v rozsahu 200 slov.

  • Čas na vypracování písemné práce je 90 minut. (Z toho připadá 10 minut na volbu zadání.)
  • Žák má možnost použít překladový slovník.
  • Písemnou práci konají žáci ve stejný den a čas. Zadání písemné práce jsou stejná pro všechny žáky.

Ústní zkouška

  • Pro ústní zkoušku ředitelka školy stanoví 20 témat.
  • Součástí každé maturitní otázky z cizího jazyka bude také krátká část v rozsahu 20% zaměřená na odbornou terminologii vztahující se k oboru vzdělání.
  • Doba přípravy: 20 minut, délka zkoušky 15 minut

V J. Hradci 2. 11. 2020

PhDr. Běla Picková, ředitelka školy

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Další informace
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Quantcast
OK
Odmítnout